FRI FRAGT VED KØB OVER 5 STK.

Skaf flere medlemmer til din forening!

Nu er du klar til at promovere din forening og rekruttere nye medlemmer. Der er mange måder, du kan gøre dette på, afhængigt af din forenings målgruppe, budget og ressourcer. Her er nogle forslag til, hvordan du kan markedsføre din forening og tiltrække nye medlemmer:

• Lav en hjemmeside eller en blog, hvor du kan informere om din forenings aktiviteter, nyheder, arrangementer og kontaktoplysninger.
  • Opret en Facebook-side eller en Instagram-profil, hvor du kan dele billeder, videoer, historier og opdateringer om din forening. Du kan også bruge sociale medier til at interagere med dine medlemmer og potentielle medlemmer, samt at skabe opmærksomhed om din forening blandt et større publikum.
  • Lav en nyhedsbrev eller en e-mail-liste, hvor du kan sende nyheder, invitationer, tips og tilbud til dine medlemmer og interesserede.
  • Deltag i lokale arrangementer, messer, markeder eller festivaler, hvor du kan præsentere din forening, dele flyers, brochurer eller visitkort, samt møde potentielle medlemmer og samarbejdspartnere. Du kan også arrangere dine egne arrangementer, som workshops, foredrag, kurser eller sociale aktiviteter, hvor du kan vise, hvad din forening kan tilbyde.
  • Netværk med andre foreninger, organisationer, institutioner eller virksomheder, der har relation til din forenings emne eller interesse. Du kan søge efter relevante netværk på Foreningsportalen eller Frivilligjob.dk, som er en portal for frivilligt arbejde i Danmark. Du kan også kontakte lokale frivilligcentre, biblioteker, kulturhuse eller kommuner, som kan hjælpe dig med at finde netværk og samarbejdsmuligheder.