Hvad betyder vectorformat?

En vector er en fil som kan skaleres så meget man har lyst til, uden at billedet pixelere eller bliver grimt. Ofte kan vi også rette farver og lignende i en vectorfil. Derfor er det fornuftigt at have sit logo i vectorformat, for at kunne bruge det til så store tryk som man ønsker.

Hvilke filer er vectorformat?

Vectorformat er ofte filer af typen eps, ai, svg, og PDF. Disse filer er dog ikke altid vectorfiler. Men send gerne filerne til kontakt@foreningstoj.dk, og så vil vi med glæde checke dem for dig. Og er de ikke i vectorformat, tilbyder vi at lave det om, for et beskedent beløb.

Kan man ikke bruge filer som PNG og JPG?

Det må være et helt klart måske. Det afhænger af kvaliteten og “størrelsen”. Send det gerne til kontakt@foreningstøj.dk, så vil vi checke det igennem for jer